ARCHIWUM STRONY: Stan treści i plików z dnia: 2014-05-22 11:13:31
Lokalny Punkt Informacyjno - Konsultacyjny w Bolkowie
Zadania Lokalnego Punktu
Informacyjno – Konsultacyjnego
w Bolkowie
Od miesiąca stycznia 2011 roku w ramach Powiatowego Urzędu Pracy w Jaworze działała Lokalny Punkt Informacyjno – Konsultacyjny w Bolkowie, przy ul. Kolejowej 10. Do jego zadań należy:
- Rejestrowanie zgłaszających się bezrobotnych i poszukujących pracy.
- Obsługa bezrobotnych, poszukujących pracy oraz osób niepełnosprawnych w zakresie:
- udzielania wyjaśnień i informacji o ich podstawowych prawach i obowiązkach w zakresie spraw prowadzonych przez Urząd, w tym o zasadach rejestracji, zasadach potwierdzania gotowości do podjęcia pracy, przyznawania i wypłacania zasiłków i innych świadczeń z tytułu bezrobocia,
- potwierdzania gotowości do podjęcia zatrudnienia lub innej pracy zarobkowej,
- wyznaczania terminów i miejsc wypłat świadczeń,
- przyjmowania oświadczeń o przychodach oraz innych dokumentów niezbędnych do ustalenia uprawnień do świadczeń bezrobotnego,
- bieżącej aktualizacji danych bezrobotnych w aktach bezrobotnych oraz w systemie informatycznym.
- Wydawanie zaświadczeń
- o statusie osób bezrobotnych,
- o wysokości pobieranych świadczeń,
- o podleganiu ubezpieczeniu społecznemu,
- dla celów emerytalno-rentowych, w tym dla osób, które pobierały zasiłki i świadczenia przedemerytalne,
- celem naliczenia kapitału początkowego w ZUS,
- innych – na wniosek klientów.
- Udostępnianie klientom informacji o realizowanych przez Urząd zadaniach, świadczonych usługach i instrumentach rynku pracy.
Lokalny Punkt Informacyjno – Konsultacyjny w Bolkowie
prowadzi obsługę klientów
od poniedziałku do piątku w godz. od 08:30 do 14:30,
a we wtorki od godz. 09:30 do 15:30.