Informacja dotycząca obsługi klientów
W oparciu o Rozporządzenie Rady Ministrów z dnia 2 listopada 2020 r. w sprawie ustanowienia określonych ograniczeń, nakazów i zakazów w związku z wystąpieniem stanu epidemii. Powiatowy Urząd Pracy w Jaworze ogranicza bezpośrednią obsługę interesantów.
Obsługa interesantów odbywać się będzie za pośrednictwem:
- portalu: praca.gov.pl
- platformy ePUAP
- poczty tradycyjnej: Powiatowy Urząd Pracy w Jaworze, ul. Strzegomska 7, 59-400 Jawor
- kontaktu telefonicznego: https://jawor.praca.gov.pl/urzad/dane-kontaktowe
- kontaktu mailowego: wrja@praca.gov.pl
- osobiście: po wcześniejszym telefonicznym umówieniu się na dzień i godzinę z pracownikiem Urzędu. Osoby umówione na wizytę w Urzędzie wpuszczane będą pojedynczo i zobowiązane są do zachowania wszelkich zasad bezpieczeństwa oraz stosowania środków ochrony osobistej tj. maseczki lub innego przedmiotu zakrywającego nos i usta oraz rękawiczek ochronnych.
Korzystając z usług elektronicznych przez Internet możesz m.in.:
Wyznaczone wizyty w Centrum Aktualizacji Zawodowej realizowane będą drogą telefoniczną co oznacza, że osoby bezrobotne, które mają wyznaczony termin wizyty u doradcy klienta proszone są o kontakt telefoniczny (w wyznaczonym terminie) zamiast osobistej wizyty w urzędzie (telefony do doradcy klienta dostępne pod linkiem)
https://jawor.praca.gov.pl/-/11707419-komunikat-
Wyjątek stanowi pisemne wezwanie do stawienia się w urzędzie; wówczas wizyta jest obowiązkowa.
Informacja dotycząca rejestracji w Urzędzie Pracy
Informujemy, że zgodnie ze stanowiskiem Ministerstwa Rodziny, Pracy i Polityki Społecznej, każda, nawet nieubezpieczona osoba, będzie diagnozowana bezpłatnie w przypadku podejrzenia zakażenia koronawirusem. Reguluje to ustawa z dnia 2 marca 2020 r. o szczególnych rozwiązaniach związanych z zapobieganiem, przeciwdziałaniem i zwalczaniem COVID-19, innych chorób zakaźnych oraz wywołanych nimi sytuacji kryzysowych (Dz. U. poz. 374).
W związku z powyższym prosimy o powstrzymane się od rejestracji w powiatowym urzędzie pracy w celu m.in. uzyskania uprawnienia do korzystania z ubezpieczenia zdrowotnego.
Jednocześnie informujemy, że ubezpieczenie zdrowotne można również uzyskać u członka rodziny, jako osoba współubezpieczona.
Rejestracja osób bezrobotnych i poszukujących pracy możliwa będzie za pomocą metod:
- PEŁNA REJESTRACJA ELEKTRONICZNA - polega na wniesieniu do PUP wniosku wraz załącznikami w postaci elektronicznej po opatrzeniu ich podpisem kwalifikowanym lub profilem zaufanym odbywa się przez praca.gov.pl. Osoba decyzję o przyznaniu statusu osoby bezrobotnej i ewentualnym prawie do zasiłku otrzyma na konto praca.gov.pl
https://www.praca.gov.pl/eurzad/index.eup#/panelOgolny
UWAGA!!!
Pełna rejestracja odbywa się elektronicznie wyłącznie za pomocą portalu praca.gov.pl, posiadając zaufany profil ePUAP lub podpis elektroniczny. Osoby, które nie dysponują profilem zaufanym, a posiadają dostęp do konta elektronicznego w banku, mają możliwość potwierdzenia swojej tożsamości i założenia profilu zaufanego bez konieczności wizyty w punkcie potwierdzającym.
Instrukcja jak założyć Profil Zaufany: https://jawor.praca.gov.pl/dla-bezrobotnych-i-poszukujacych-pracy/rejestracja-w-urzedzie/profil-zaufany
Instrukcja elektronicznej rejestracji jako osoba bezrobotna lub poszukująca pracy: https://jawor.praca.gov.pl/dla-bezrobotnych-i-poszukujacych-pracy/rejestracja-w-urzedzie/instrukcja-elektronicznej-rejestracji
- PREREJESTRACJA - odbywa się za pośrednictwem platformy praca.gov.pl . Osoby w celu dokonania rejestracji przekazują dane za pośrednictwem formularza elektronicznego udostępnionego w systemie teleinformatycznym. Do formularza elektronicznego załącza się skany lub zdjęcia następujących dokumentów:
- świadectwa ukończenia szkoły, dyplomy lub inne dokumenty potwierdzające kwalifikacje lub zaświadczenia o ukończeniu szkolenia;
- świadectwa pracy i inne dokumenty niezbędne do ustalenia jej uprawnień przysługujących na podstawie przepisów ustawy;
- dokumenty stwierdzające przeciwwskazania do wykonywania określonych prac, jeżeli takie posiada;
- osoba niepełnosprawna ubiegająca się o zarejestrowanie jako bezrobotny albo poszukujący pracy, oprócz dokumentów, o których mowa wyżej, przedkłada dokumenty potwierdzające rodzaj i stopień niepełnosprawności.
Zgodnie z Rozporządzeniem Ministra Rodziny, Pracy i Polityki Społecznej z dnia 14 kwietnia 2020r. w sprawie rejestracji bezrobotnych i poszukujących pracy (Dz. U. 2020r. poz. 667) zamiast wizyty osobistej osoby ubiegającej się o zarejestrowanie w urzędzie pracy - pracownik urzędu pracy zadzwoni do osoby w celu potwierdzenia, że faktycznie ubiega się ona o rejestrację. Za dzień dokonania rejestracji uznany zostanie dzień przeprowadzenia rozmowy telefonicznej z osobą ubiegającą się o zarejestrowanie jako bezrobotny albo poszukujący pracy.
W związku z powyższym w formularzu elektronicznym należy wskazać aktualny nr telefonu.
W przypadku braku wskazanego numeru telefonu, rejestracja nie będzie możliwa.
3. W FORMIE PAPIEROWEJ - poprzez pobranie kompletu dokumentów i ich wypełnienie.
- Pobierz druki z poniższych załączników.
- Kompletnie wypełnij oświadczenie z danymi, zapoznaj się i podpisz informację o prawach i obowiązkach osoby bezrobotnej (do pobrania w załączniku pod komunikatem) – pamiętaj o złożeniu niezbędnych podpisów i nie zapomnij podać numeru telefonu!
- Włóż wymagane dokumenty do koperty i wrzuć je do skrzynki podawczej umieszczonej na parterze w Powiatowym Urzędzie Pracy w Jaworze ul. Strzegomska 7 (główne wejście od ul. Strzegomskiej) lub prześlij tradycyjną przesyłką pocztową.
- Decyzję i dokumenty otrzymasz pocztą (za zwrotnym potwierdzeniem odbioru).
Druki do rejestracji są również do pobrania w siedzibie Powiatowego Urzędu Pracy w Jaworze
ul. Strzegomskiej 7 w specjalnie przygotowanym miejscu (wejście główne od ul. Strzegomskiej). Wypełnione druki wraz z wymaganymi dokumentami należy przesłać:
pocztą na adres: Powiatowy Urząd Pracy ul. Strzegomska 7, 59-400 Jawor,
lub dostarczyć osobiście: włożyć do koperty, podpisać „Rejestracja, imię i nazwisko oraz nr telefonu", a następnie wrzucić do skrzynki podawczej umieszczonej w siedzibie Urzędu (wejście główne od ul. Strzegomskiej).
ZŁOŻENIE WNIOSKU (poprzez przesłanie pocztą tradycyjną lub złożenie w punkcie podawczym) NIE JEST REJESTRACJĄ W URZĘDZIE PRACY. Zgodnie z §13 ust. 3 Rozporządzenia Ministra Rodziny, Pracy i Polityki Społecznej z dnia 14 kwietnia 2020 r. w sprawie rejestracji bezrobotnych i poszukujących pracy (Dz.U.2020.667) dokonanie rejestracji w rejestrze bezrobotnych
i poszukujących pracy następuje w dniu przeprowadzenia przez pracownika powiatowego urzędu pracy rozmowy telefonicznej z osobą ubiegającą się o zarejestrowanie jako bezrobotny lub poszukujący pracy.
W związku z powyższym we wniosku o rejestrację należy wskazać aktualny nr telefonu.
W przypadku braku wskazanego numeru telefonu, rejestracja nie będzie możliwa.
W przypadku pytań można połączyć się telefonicznie z pracownikiem, który udzieli niezbędnych wskazówek: 76/ 729 11 95, 76/ 729 11 90 oraz 76/ 729 11 91